Snart skjuter jag hundarna

I helgen gjorde jag något som jag länge velat göra, men inte vågat. Nu vågade jag. Äntligen.
Jag lade ut preparerad kötftfärs i parken. Preparerad med en överdos laxermedel. 
Jag är helt enkelt trött på alla dessa hundägare som inte bara envisas med att släppa sina hundar så att de driver vilt, utan dessutom måste göra det så nära oss att de ofelbart kommer in i vår park i sin olagliga lustjakt på rådjurskid, harar och fasaner. 
Att säga till hundägarna ger ju ingen som helst effekt. 
"Men lilla Fido är så snäll", får jag höra då och då.
När jag påpekar att de gör sig skyldiga till grovt jaktbrott - hundägaren alltså - och att jag har rätt att skjuta hunden, så brukar de hota med att polisanmäla mig för olaga hot. 
Jag har också hört att jag är omänsklig. Inte för att jag vet hur man är omänsklig mot något som per definition inte är mänskligt, men en riktig flåbuse anses jag vara bara för att jag håller på lagen och min rätt.
Man tar sig för pannan. Egentligen borde man skjuta hundägaren och skona den stackars hunden från sådana idioter till ägare.
Men det är nog ett litet väl drastiskt steg att ta. Jag börjar med laxermedel. Det kan vara en bra första lektion. Med tanke på hundägarnas fäaktiga attityd skulle jag inte bli förvånad om de själva smakar en bit. Gratis är gott, resonerar vissa. Andras trädgårdar är alltid bättre rastgårdar.

Ju mer jag tänker på det, desto mer rimligt är det att skjuta hundarna. Som hundägare har man ju trots allt ett strikt ansvar och de får svårt att bevisa att jag inte sköt i nödvärn. vad ska de säga när jag påstår att hunden drev vilt på min mark och som en sann viltvårdare tvingades jag skjuta hunden när den blev aggressiv mot mig.
Om jag inte gör det kommer jag snart inte att ha något vilt kvar att skjuta i höst.
Dessutom undrar jag varför det är så mycket ensamstående kvinnor som skaffar stora hundar. Lite sjukt är det nog.

SLOTT ADEL JAKT SNUS UPPLAND HISTORIA HUND


http://intressant.se/intressant/
http://nyligen.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0